Foldevægge gør din messestand personlig

Skal din virksomhed på messe er det altafgørende, at I forbereder jer så grundigt, at I formår at differentiere jer fra konkurrenterne og skille jer ud fra mængden på messen.

Det skal være jer som de besøgende får øje på og har lidt lyst at indgå en samtale med. Derfor handler det i første omgang om at skabe så tryk en base for de besøgende som overhovedet muligt. Som virksomhed skaber du en tryg base og en afslappet atmosfære, ved at udvise en vis form for troværdighed og tillid, så mulige kunder eller fremtidige medarbejdere tror på det der udstråles og kommunikeres.

Brug en foldevæg til at præsentere kunderne for virksomhedens ønskede budskaber og fremtidige ønskede mål. Når du gør brug af en foldevæg på messen, har du og din virksomhed også mulighed for at udsmykke den, helt præcis som i ønsker. Husk at de besøgende formentlig går rundt i jeres messestand for at danne sig et indtryk af jeres virksomhed. Sørg derfor for at skabe et flow i den information i ønsker videregivet via foldevæggen og vælg de rigtige farver, som på en og samme tid både tiltrækker modtageren og er i overensstemmelse med virksomhedens ønskede image.

Med en foldevæg har du og din virksomhed rigtig gode muligheder for at skabe en personlig messestand og på den måde skille jer ud fra konkurrenterne. Foldevæggen kan bruges til rigtig mange forskellige formål det handler blot om, at man overvejer, hvad der er den bedste løsning for ens virksomhed. Man kan eventuelt skabe en ekstra oplevelse, ved at inkorporere små skærme i foldevæggen, hvor medarbejderne har mulighed for at fortælle små spændende anekdoter om hverdagens gøremål. Eller benytte tidligere kunders anbefalinger af virksomheden, for igen at fremstå så troværdige som muligt.

Når du tager på messe, er det også vigtigt at I, i virksomheden i fællesskab overvejer, om I ønsker at tiltrække de besøgendes opmærksomhed ved at tilbyde dem en gave, som tak for besøget. En gave er med til at skabe genkendelighed og jeres virksomhed vil have mulighed for i højere grad at fastsætte jeres brand i kundernes erindring.

Sammen med foldevæggen bør i yderligere overveje, om i skal have en disk at stå ved, da det gør jeres messestand langt mere professionel. Hvis i har mange budskaber på foldevæggen som i ønsker at de besøgende skal se, bør i dog være opmærksom på, stadig at gøre plads til at kunne gå rundt i messestanden. Så de besøgende let og problemfrit selv kan gå rundt og indsamle informationer om, hvem virksomheden er og hvad den står for.

Sørg for at informer kunderne om, de produkter eller ydelser i tilbyder, så de ikke er i tvivl. Er der mange produkter, kan man med fordel også vælge at bruge en del af foldevæggen til at fremvise disse, så kunderne både kan se og røre ved materialerne og lære jeres produkter at kende. Udover foldevæggen er det væsentlig også at overveje, hvilke andre markedsføringsmæssige tiltag der giver mening for jeres virksomhed at benytte sig af på et messebesøg.